Communicatie en branding

Een klant vormt zich in 0,05 seconden een beeld van een website of advertentie. Die eerste indruk kan je maar één keer maken. Daarna komt de tweede indruk van de tekst en afbeeldingen. Komt dat met elkaar overeen? En komt die uitstraling overeen met hoe het bedrijf is? Of ziet die klant de saaie, corporate website van een levendig en persoonlijk bedrijf?

Andere situatie: Een potentiële klant hoort via mond-tot-mondreclame over je bedrijf. De klant is geïnteresseerd en gaat naar de website voor meer informatie. Die website communiceert vervolgens een andere boodschap dan het bedrijf écht is en anders dan de klant te horen heeft gekregen. Dat is een extra drempel voor de klant om contact op te nemen. Hij heeft te maken met inconsistente communicatie waardoor die gaat twijfelen of jij wel de juiste partij bent om mee samen te werken.

Jij wilt een date met je klant

Vergelijk het met online daten. Jij bent op zoek naar een leuke date en je maakt een profiel aan op een datingsite. Als foto kies je je paspoortfoto waar je niet op lacht. De omschrijving wordt: “Persoon(m/v) van 35 jaar. Ik woon in een huurhuis. Heb een auto. Werk 32 uur per week. Eet en drink met vrienden”. Feitelijk informatie die helemaal klopt. Maar die niet overeenkomt met wie jij echt bent, dat is namelijk meer als dit: “Ik ben een sprankelende persoonlijkheid, een sociaal monster. Ik ga graag uit met collega’s en vrienden en ik leef voor het sociale contact”. Zoals begrijpt zal de eerste omschrijving ervoor zorgen dat een ander type persoon reageert, dan bij de tweede beschrijving.

Terug naar de communicatie van je bedrijf . Hier zie je vaak hetzelfde probleem als bij voorgaande voorbeeld. De communicatie is een feitelijke weergave van het bedrijf. “Wij maken veel websites, we zitten in Groningen en we bestaan 7 jaar”. Feitelijke informatie die klopt. Maar die er niet voor gaat zorgen dat potentiële klanten contact opnemen. Mochten ze toch contact opnemen, dan is mogelijk dat ze alsnog afknappen omdat ze en heel ander beeld van je bedrijf of organisatie hadden gevormd. Zij zochten een bedrijf die snel een goedkoop een website maakt. Niet een bedrijf dat enthousiast is, kritische vragen stelt en gaat voor maatwerk en kwaliteit.

Wees constant

Daarom moet je constant zijn in je communicatie én uitstraling. Het moet met elkaar overeenkomen zodat je de kans vergroot dat de potentiële klant contact opneemt én als die contact opneemt, hij ook overtuigt wordt van je bedrijf. Wij kunnen je daarbij helpen. Samen kijken we naar wat je bedrijf uniek maakt en vertalen dat in je communicatie. Wij zijn een praktisch bureau. Dus je hoeft geen lange documenten te verwachten over een (online) strategie. Maar een praktische aanpak, direct toegespitst op je bedrijf. We bewaken je huisstijl en je communicatie.

Wij willen een date met jou

Wij zijn een enthousiast ontwerpbureau wat graag een stapje extra zet voor jou. We houden van mooie en consistente communicatie en zoeken een partner die hier ook voor wil gaan. Ben jij geïnteresseerd hierin? Neem dan contact op via 050 211 18 16 of mail naar info@inpoint.nl. We horen graag van je.

Neem contact op