Inpoint

26 januari 2016

Een redesign van ons logo en de website

Het oude logo van Inpoint is ontwikkeld in 2011. Inmiddels 5 jaar later is er niet alleen veel intern bij ons veranderd, maar ook extern in ons vakgebied. Het vertrek van Derk was voor ons hét moment om opnieuw te kijken wie wij zijn als bedrijf en waar we de komende jaren naartoe willen. Tijdens dit proces kwamen we tot de conclusie dat de uitstraling van Inpoint verouderd was. Zowel het logo, de huisstijl, als de website, pasten niet meer bij ons als bedrijf en waren aan vernieuwing toe.

Het nieuwe logo

Tijdens de ontwikkeling hebben we rekening gehouden met de lopende trends en de toepasbaarheid van het logo. Daarnaast hebben we een paar elementen uit het oude logo meegenomen in het nieuwe logo. De rondingen in het lettertype uit het oude logo sprak ons nog steeds erg aan en is ook herkenbaar. Het nieuwe lettertype bevat daarom ook een soortgelijke ronding die we op een iets andere manier verder hebben doorgevoerd. Daarnaast is de hoofdkleur van het oude logo, de steunkleur geworden bij het nieuwe logo.

logo

De vernieuwde website

Waar we in het nieuwe ontwerp de basis strak en duidelijk wilden, moest de homepagina vernieuwend en aantrekkelijk worden. De grote headerafbeelding geeft een impressie van wie wij zijn. In de video rechts willen we een impressie geven van onze werkplek, de werkzaamheden, de werksfeer en de mensen die bij ons werken. 

screen-shot-2016-11-04-at-08-40-35